BABAMIN KEMANI VE ANDAÇ HAZNEDAROĞLU ERDEMİ

Bir hayalin peşinde sayfalar 

İki dünyanın içinde insanlar saatinde 

Üç hayat kadar zamansız yaşamlar kırbacına 

Dört sevginin kapısı sığmazken 

Beş sokak ötede yarının telaşı 

Altı dakikanın içinde kurgulanacak planlar gibi

Yedi kararın oyuncuları setlerde hazırlanırken 

Sekiz sessizlik emeğinin hikayesi 

Dokuz defa çekilse bile hayata dönüş mutluluğunda 

On cevapsız telefon karanlığına yürüyen gerçeklerin oyun sahnesi açılır!

Alfabesi keman arşesi 

Yerin altında saklanamayacak notalar sancısını  çalarken 

Kimilerinin duymadığı

Kimse kalmaz ki

Kaçanların çocukluk sanatında yeri ne olabilir?

Küsenlerin çocukluk ormanında çağrısı nedir ki?

Kar taneleri o ezgilerin gövdesinde 

Andaç Haznedaroğlu birikimlerinin yıldızı olduğunu kanıtlayan 

İnsanın çocukluk aynasında büyük ümitlerin küçük kalmayacak filmine imza atmaz mı?

İnsanın doğum künyesinde duran varolma mücadelesinde yolculuğu anlatılmaz mı?

İşte; 

Babamın Kemanı filmi bizi içimizdeki çocukluk ateşinin bilinen ama yeniden keşfedilecek vefa onurunun altını çiziyor!

Aslında çalgıcılar diye tarihe geçen logonun hayatımız içindeki yerini anlamlı deşifre eden görüntüler kadar

Bir müzisyenler dramına parmak basan komedi ironisi 

Bu salgın günlerinde daha iyi anlaşılacaktır ki

Sanatın ülkemizdeki zenginliğini yaşatan

Ve en az 50 yıllık müzik dünyasının armağanını anlamak içinde derin göndermelerle dolu!

Engin Altan Düzyatan

Belçim Elgin

Gülizar Nisa Uray

Selim Erdoğan

Yiğit Çakır

Erdem Bas 

"Babamın Kemanı" filminde mucizevi oyunculuk gösterirken 

Her karakterin hakkını veren bir sinema filminde yüreklere su serpiyor!

Hele bu kadar sıkıntılı ve dar boğazdan geçen sanat hayatının 

Sinema sanatının dünya arenasında 

Netfilx'te yayınlanması gelecek adına çok sevindiricidir!

Filmin büyüleyen dokusu sadece bir dramın gözyaşları haline getirilmesi değil elbette;

Öncelikle; Çocuk Oyuncu Gülizar Nisa Uray  bir yıldız olarak doğmuş!

Selim Erdoğan'ın içtenlikli oyunculuğu ve karşı tarafa geçen insanlık kareleri muhteşem ötesi ki

Belçim Belgin yüzünde akan senaryonun film içindeki karelerde başarılı özgüveni unutulmaz!

Bir sanatın ve geleceğin gözleri bir filmde bu kadar yüreklere işliyor olabilirdi!

Gülizar Nisa Uray öyle bir hava yaratıyor ki

Sanki;dünya sanat  sahnelerinde yıllardır çalan ve oyunculuk aşkını yaşayan olarak büyük bir çıkış yarattı.

Bir çocuk bu kadar acı ve mutluluk rollerini yaşar ve yaşatır!

40 yıllık tecrübesi varmış gibi çekilen her mekana uygun replikleri o kadar doğal sunuyor.

Demek ki

Türkiye'nin Sanatçı Çocukları yarının sanatında ve dünya da olduklarını kanıtlıyorlar!

Andaç Haznedaroğlu ve BKM ekibi o meyvenin farkındaki güzellikleri yaratıyorlar.

Engin Altan Düzyatan dizilerdeki başarısını burada yalnız bırakmadan devleşiyor!

Sinema sanatının gücünü 

Şu yaşadığımız yüzyılın kaoslarına rağmen 

İnsanlığı kucaklaması ve mücadelesini göstermesi herkese alkış oldu.

 Babamın Kemanı Filminin klasik olabileceğini şimdiden söyleyebiliriz.

Çünkü;

Andaç Haznedaroğlu ülkemizin insanlık dokusunu ve sofrasındaki sevginin acılarını,umutlarını iyi biliyor.

Bu filmde en büyük güneşin çocuklar olması gerektiğinin altını çiziyor.

Türkiye'nin Sanat Dünyasının en önemli ayağı ve köprüsünde 

İnsanlık acılarında doğan sanatçı çocukları var derken

Her evden çıkacak sanatçı çocukların insanlık meyvesi saatinde değer katacağını 

Yaralarını sarmayan çocukların geleceğinin olmayacağını hatırlatırken 

Gülizar Nisa Uray'a verdiği emeğin görkeminde 

Sanatın okyanusuna yapılacak özgürlük damlalarını elden bırakmıyor!

 

ANDAÇ HAZNEDAROĞLU ŞİİR FİLMİ

Azalan nehir rüzgarı değil!

Nereye koşsa yağmur elinde

Dünya derdinde 

Aşkın film kareleri 

Çoban ateşini hep yakıyor!

 

Hani umutlar sofrası 

Azalan güneşe rağmen 

Zaman tünelinde

Niyetlerin trenine 

Eksik renkler kattı ki 

Derman yazarken

Acısız gülüşler 

Rüyasız kalmadı

Oyunlar biterken 

Günler neşesinde ateş böceği

Layık olanlar canına yakın 

Uyanan yeryüzü senaryosu bitmezken!

 

 

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar